Up date....

Jaha ja vart ska vi börja denna gång... tro...

I går skulle jag haft besök av min kusin & Angelica men tyvärr så drog Angelica på sig en förkylning och då är hon tyvärr inte välkommen hit då barn är väldigt känsliga för sånt.
Så vi får ta och planera in det en annan gång.

Så gårdagen spenderade jag med att ta med mig Ozzy ner på byn för att handla och posta brev.
Men först svängde jag förbi min syster Emma som har kommit hem från Stockholm på en snabbvisit, Yippi!!!
Var in på leksaksaffären och köpte en sak till tvillingarna, första jag köper till dem (om det inte handlar om mat och blöjor osv) sen vi kom hem. Det var en grej som jag kunde sätta fast över den lilla sängen här nere så de har nåt att titta på när de ligger vakna i den.

Emma följde med hem och vi åkte och kidnappade Samuel :)
Sen var det meningen att Emma skulle sova kvar här och hon skulle gå upp med Ozzy på natten när han vakna och ge honom mat. Jörgen är aldrig upp på nätterna och ger dem mat, han hör dem inte & jag väcker honom inte dum som jag är.... Jag vet!!!
Ozzy får välling vid nattmålet och Nikki får min tutte.
Men Emma vart på fyllan så hon skulle sova över i natt i stället, får se om det blir så nu då...
Hillevi dök också upp här och vi åt mat tillsammans allihopa.

Senare skulle jag fylla på min mobiltelefon och det gör jag på nätet.
Skulle sätt amig vid datorn och upptäckte att den var borta, fanns ingenstans.
Jörgen som gömt den förstod jag direkt.
Skickade ett mess till honom att han fick köpa refil till mig då eller tala om vart dator var.
Men fick varken eller, när han kom hem såp småningom så tog han fram den.

Tala om för mig att han tycker jag sitter alldeles för mycket vid dator.
Han har då ingenting att säga om det, han sitter ju framför tv:n hela dagarna!
Så det tala jag om för honom med!
Så det fattar han nog nu att jag tycker, sitter han vid tv kan jag lika gärna sitta vid dator.
Sitter hellre vid dator än framför tv.

Så igår kollade han på tv endast ett par timmar när det var en film sen gick han o la sig vid halv tio redan, ett kors i taket!
Han brukar vara uppe till midnatt minst och somna på soffan o sova där men igår sov han i sin säng :o

Hoppas det blir bättre nu... Om han låter bli tv så självklart sitter jag mindre vid dator o vi hittar på nåt i stället.
Det är oftast jag som gör något med de små barnen. Åker och hälsar på någon, handlar med en av dem, går ut o går osv...




Kommentarer
Postat av: Emma - om man mognar ruttnar man

Jag kommer sova hos dig i natt :) jag lovar. Förlåt för att jag sabbade igår. det var inte riktigt meningen att bli på pikalurven :P haha! Cyklar upp till dig snart. Puss

2010-08-17 @ 11:02:41
URL: http://emmavestergaard.blogg.se/
Postat av: LiNdA

Bra att du ger Jörgen en känga i röven.. Behövligt!! :o)



finns det tid för kaffe imorgon som vanligt eller?

2010-08-17 @ 18:59:57
Postat av: Nina, mamma till Hugo,Max & Vincent

Jobbigt när han inte kan mata på natten. Ronny är så trögväckt men jag skriker på han haha.

Hur går allt annars med pojkarna? Kram

2010-08-17 @ 22:59:51
URL: http://ninawikizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0