Föräldragrupp

Idag har då första föräldragruppen gått av stapeln, riktigt trevligt och roligt.
Vi var 6 mammor som väntade barn, den första i början på juli och den sista i början på september.
Jag trodde jag skulle vara bland de senare men jag var beräknad som 2:a i gruppen.

Alla andra väntade sina första barn, medans jag väntar 2 & 3.
Tycker det var givande att få vara med fast man genomgått det förut men man kommer inte ihåg allt. Det är ju faktiskt över 7 år sedan jag fick Nattis.

Sen det man kommer ihåg kan man dela med sig till de andra som ska ha, tankar, rädslor ja allt faktiskt som man går igenom. Finns de som inte oroar sig alls sen de som är jätte oroliga.

Visst jag är lite orolig men inte för själva förslossningen som så.
Jag vill inte göra kejsarsnitt men jag tror det till stor del beror på att de ska sticka en spruta i mig då och det är det jag är rädd för. Sen att det ska hända nåt med barnen eller ett barn. Men det är inte lika skrämmande som kejsarsnitt.
Jag hoppas verkligen jag kan föda normalt och jag har inte funderat på nå smärtlindring denna gång heller.
Jag klarade ju mig utan förra gången så varför ska jag inte kunna göra det nu.
Visst det kommer att göra ont men det för nåt väldigt gott med sig.
Förhoppningsvis går allt mycket fortare denna gång med.
Och visst man har ju rätt att ändra sig när man väl ligger där.
Det gjorde jag ju med Nattis, jag ville att de skulle ge mig smärtstillande till slut men då var det för sent. Kunde göra vad som helst för att slippa smärtan då men idag går jag gladeligen igenom det igen.

Oj vad långt det blev denna gång, bäst sluta skriva nu så ni orkar läsa :p

Kommentarer
Postat av: Nina

Kul med föräldragrupp, jag har inte ens blivit erbjuden nåt sånt än..

Jag har heller inte tänk ha nån smärtlindring, eller ja lustgas bara :)

2010-05-22 @ 13:03:34
URL: http://ninawikizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0