The Twins

Har kollat till de små idag :)

Mina värden var bra, känns skönt.
De små fick jag höra hjärtljuden på, och det lät normalt.
När jag låg där mätte och kollade hon till min mage för första gången.
Det första hon sa att min mage gick lika högt upp som om jag skulle vara i vecka 36.
Men har ju en del till att växa utåt.
Mätte med måttband som de brukar göra och förde in på kurvan vart jag låg.

Ha ha, kurvan består ju först av ett nedre svart streck, ett grönt i mitten sen ett till svart streck ovanför det.
Vid en normal grav ska man ligga ungefär vid det gröna strecket.
Jag låg väl ungefär 1 ½ ruta ovanför det övre svarta strecket.
Vill inte tänka mig hur jag ser ut snart!

Ska tillbaka till barnmorska här i Orsa igen om två veckor, ska tydligen följa upp mig här varannan vecka och ultraljud var fjärde.
Det blir till att spinga överallt ofta.
Men det är kul med att få höra att allt är bra :)
Slipper man bli så himla orolig emellanåt.


Min barnmorska tycker förresten det var helt knäppt att jag inte fick hel havandeskapspenning.
Hon har haft många som jobbar i samma yrke som mig och det är aldrig någon som haft några problem med hel, så kommer jag sen med tvillingar och får det inte.

Ska ev ringa till hon som gjorde ultraljudet på mig sist, be henne skriva nåt som jag kan bifoga med till försäkringskassan när jag överklagar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0