Måttligt förbannad!!!

Hittade posten från i fredags, Nattis hade varit så snäll och tagit in den och lagt den i en hylla.
Där fanns det ett kuvert från försäkringskassan.
Öppnade och läste b la:

Att jag ansökt om havandeskapspenning för....
Av din ansökan framgår att du heltid som affärsbiträde hos ICA MAXI.
Sen vad jag gör... arbetsuppgifter och tid osv...
Du väntar tvillingar.

En gravid kvinna kan få havandeskapspenning om grav sätter ned hennes förmåga minst en fjärdeldel.
Om man inte kan omplaceras....

De anser att jag har rätt till 75% havandeskapspenning men kan arbeta 25% med att arbeta i kassan.

MEN HALLÅ!!!!

Har personen läst min ansökan eller bara ögnat igenom?
Varken jag eller min chef har skrivit att jag arbetar på ICA MAXI, vi har skrivit att jag arbetar på ICA SUPERMARKET.

Sen väntar jag TVILLINGAR!!!!
Vet inte de vad det innebär?

Ska överklaga hela beslutet så klart.
Ta hjälp av arbetsgivare & sedan tänkte jag rådfråga min barnmorska som jag ska till igen på tisdag.

Har lite att komma med ialla fall:

Sedan får man jobba i kassan 2 timmar, det orkar inte jag idag ens!
Sedan måste man arbeta minst 3 timmar för att försäkringen på jobbet ska gälla.
Sedan finns det mer att komma med!

Det konstiga är att en på mitt jobb fick barn för ett år sedan och vi hade nästan i prinsip samma arbetsuppgifter, hon och jag delade på ansvaret för färskvaror då, nu är jag ensam ansvarig med plockhjälp.
Hon fick i alla fall utan problem hel havandeskapspenning och väntade ett barn!

Kan ni förstå varför jag är FÖRBANNAD!!! ARG!!!

IDIOTER!!!!



Kommentarer
Postat av: Ang

De är ju inte intellegenta nånstans de där. Jag fick ju HP medan min kollega (som skickade in min text) inte fick! Håller tummarna bara för att de godkänner din efter överklagandet! kram

2010-03-28 @ 19:52:32
URL: http://einebrant.blogg.se/tk
Postat av: Nina

Fan vad irriterande! Folk fattar verkligen inte hur jobbigt det faktiskt är att vänta tvillingar, det är en jäkla skillnad mot att vänta ett barn.

Hoppas det löser sig!!

2010-03-29 @ 21:01:27
URL: http://ninawikizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0