Lite info....

Idag har det varit en arbetssam dag fast jag varit ledig.
Började med att gå ut i tvättstugan i morse för att kolla om det var ledig på förmiddagen (hade tid på eftermiddagen). Och det var ledigt redan då så jag satte igång att tvätta.
Så tagit reda på all tvätt som finns utom handdukar sedan började jag med bebiskläderna som legat länge i kartonger så vill tvätta igenom dem. Nu är sista maskinen med bebiskläder i. Har lakan till sängen att tvätta men jag orkar inge mer idag.

Har vart ner till min chef och skrivit ihop lite till för ansökning om havandeskapspenning, de var inte nöjda med det jag skickat in. Helt otroligt, ändå skrev min chef så bra och jag beskrev min arbetsdag. Sen skrev både jag och min chef att jag har 2 barn i magen men tro inte att de tidigare lägger en hur lätt som helst ändå. Ändå blir jag sjukskriven redan nu. Fast vet ju inte än om f-kassan godkänner det. Men det hoppas jag verkligen att de gör. Händer det nå med barnen och jag får lov att jobba heltid då JÄVLAR!!!!

Nattis vart sur på sin far, han skulle åka till skogen och åka skoter hela helgen och hon ville följa med.
Hon brukar följa med för det mesta men denna gång skulle han åka själv och vi ska ju följa med till Påsk.
Så när jag skulle ner på affären för att träffa min chef så vägrade hon följa med och Jörgen skulle ju åka.

Det hela slutade med att hon fick stanna kvar själv hemma, skrev en lapp på bordet med mitt mob-nummer och en la jag in det i hemtelefonen om hon ville ha tag på mig medans jag var borta. Hon gick med på det och ringde mig 1 gång bara för hon hade problem att få igång datorn på sitt rum. Hon skötte sig riktigt bra, första gången hon är hemma själv i över en timme.

Min chef har tagit bort mig från schema from nästa vecka för hon visste inte hur mycket jag skulle jobba och satt in en annan för mig. Så idag har jag och hon suttit och skrivit schema som jag ska jobba för 2 veckor. Fick bestämma lite själv också :)
Så nu behöver jag inte jobba helg dessa veckor, skönt men visst förlorar ju lite på det men skönt kunna umgås med familjen. Sen kan jag fira min morfar som fyller 80 år den 2 april och sedan följa med till stugan med Jörgen & Nattis under påsk.

Allt känns underbart just nu förutom plågorna som kommer när man gör för mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0