Natten & dagen

Idag har det varit en latdag med mycket sömn.
Kunde inte sova i natt i Nattis säng, gick ner & la mig i soffan. Där fick jag lite sömn men inte mycket.
När Jörgen for till jobbet strax före fem gick jag och la mig i hans säng och somnade till slut och när klockan ringde hade jag ingen som helst lust att kliva upp.

Men det var bara att pallra sig upp det och väcka Nattis, fixa till mig och få i mig och Nattis frukost.
Skjutsa henne till skolan sen vart det raka vägen hem och DUNS i sängen igen.
Sov några sköna timmar, klev upp och behövde lite lunch så det vart blodpudding. Men innan jag stekte den fick jag lov att koka lingonsylt för den var slut & går ju inte att äta blodpudding utan lingonsylt.

Sedan vart det soffa och en film. Jörgen kom hem och klockan rann i väg och blev time för att hämta Nattis på fritids. Sedan hem igen för att lägga mig igen för en timmes vila och upp för att förbereda fikakorg inför Nattis klassavslutning.

Strax före sex for vi till Viborgs bystuga där alla barn & föräldrar träffades och det första vi fick göra var att gå en familje tipspromenad. Vi föräldrar hade inte kunnat klarat frågorna utan våra barn. Nattis hade ett fel och det var på hur många magar ett får har.
Vet ni det? Utan att fuska!!!!!

Nu är dagen slut och jag väntar på att Jörgen somnat så ska jag krypa ner och göra mitt bästa för att inte väcka honom.

Funderar faktiskt på att fråga mormor &  morfar om jag får låna deras tältsäng, den är ju mjuk. Så kan jag sova nere i vardagsrummet den sista tiden. Då kan jag slå på tv:n och kika om jag vaknar på natten och titta lite. Det är lite jobbigt att springa upp och ner när man är gravid med denna mage jag har.

Tänk er själva sätta på en ryggsäck på magen som väger nästan 30 kg.....

Hörs i morgon kanske :)

Kram

Kommentarer
Postat av: Emma - om man mognar ruttnar man

aw. tycker synd om dig. men det blir nog inte mer sova när de kommit ut :P haha. eller det beror ju iofs på. ^^ de kanske är lugna på natten :)

2010-06-09 @ 10:59:57
URL: http://emmavestergaard.blogg.se/
Postat av: ulle

men lilla hjärtat...inte ska du väl sova på en tältsäng,det kan din lilla gubbe göra. Kram

2010-06-09 @ 19:29:22
URL: http://ihuvudetpaulle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0