Midsommarafton

Gårdagens firande tillbringade vi uppe i Hansjö hos Camilla & Björn (svärmors grannar).
Där vart det grillning och en massa intag av alkohol (inte jag så klart men alla andra).
Efter maten vart det tipspromenad och den avslutades framme på en äng där det vart brännboll.
Jag gick så klart inte utan tog bilen bort, tur var väl det för när alla väl var framme kom världens regnskur.
Men de spelade på ändå :O
Jag satt inne i bilen och var domare, det ena laget vann med 109-29.

Sedan vart det tillbaka hemgång och där bjöds det på efterrättt, rabarberpaj med jordgubbar som jag missade för jag fick skjutsa in André på akuten. När de spelade brännboll kastade han sig så hela tiden så han fick såna smärtor i bröst och svårt att andas djupa andetag. Vi satt inne i vänterummet i en timme då hörde vi hur några andra frågade hur lång tid det skulle dröja innan de fick komma in (hade inte hänt någonting sen vi kom in). De fick till svar att det går skyttetrafik med ambulanser och att det kommer in högre prioriterade fall hela tiden så det visste de inte. Kände då, både jag och André att ska vi sitta ända till imorgon bitti innan vi får komma in är det lika bra att fara hem och lägga sig. Lät han sova hemma hos sin mor så han inte var själv ifall det skulle bli värre (vilket det inte vart). Och skulle det bli det var det väl bara att ringa ambulans istället.
Idag mår han lite bättre i alla fall så var nog inte så farligt.

Efter den färden for jag och Jörgen hem och la oss och Nattis sov redan i Hansjö inne hos farmor så hon fick ligga kvar.

Vinnaren av tipspromenade förresten vart Svärmor, Nattis & Erika :D
Men om de vann nå det vet jag inte.

Kommentarer
Postat av: Nina, mamma & gravid med tvillingar

Låter som en händelserik midsommar :) här var det lika trist som vanligt : /

Jo jag förstår dig, men du får tänka positivt, du slipper iaf ligga med värkar i många timmar, du har det mer planerat och slipper fundera på det här med att hinna i tid till Falun osv :)

Och det jobbigaste tycker jag, är att vet NÄR man ska åka in.. suck.. kram

2010-06-26 @ 19:33:15
URL: http://ninawikizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0