Kejsarsnitt

Idag har jag pratat med en vännina som genomgick ett planertat kejsarsnitt för 12 dagar sedan.
Hennes första grav var en normal förlossning men denna gång planert.
Hon lugnade i alla fall ner mig rejält mycket.
Hon är väldigt känslig hon med och det låter som hon är värre än mig och hon pratade bara gott om det.
Var hur bra som helst.

Dagen innan tar de en massa prover och så.
Dagen DET så sätter de kateter (tyckte hon var värst) sedan får man en lokalbedövning innan de sätter epidralen.
Sedan kollar de så man är ordentligt bedövad innan de börjar skära.

Kommer att kännas att de är i magen och gräver och har sig men man känner ingenting.
Det hela för henne var över på 1 timme från att de satt kateter, så det går väldigt fort allting.

Hon hade först tid kl 8 på morgonen men fick lov att vänta till 10 för att det kom en annan emellan som det var akut åt.

Efteråt kunde hon inte resa sig från sängen förrän dagen efter. I början kommer det att vara jobbigt, ont svårt att resa sig vända sig och så.
Hon sa att jag får lov be Jörgen hjälpa mig upp i början.
Ska be om all smärtlindring som går att få så känns det mycket bättre.

Idag tog hon bort de yttre stygnen, väldigt snabbt läkt längs ut :)
Sedan har de sytt 2 hinnor till men de försvinner ju av sig själv eftersom de är under min normala hud.

Det var i alla fall lite hur det kommer att gå till.
Hon berättade en massa mer men orkar och kommer inte ihåg allt.
Uppfattade det mesta i alla fall.

TACK A för att du ville dela med dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0