Dagen före...

Nu sitter jag inne på mitt rum på Falu lasarett.
Har fått ett 3 bädds rum och hittills och för hoppningsvis hela tiden tills i morgon så blir jag själv här.
Ser ut som Jörgen får stanna kvar med mig här i natt och det känns väldigt skönt.
Min nervositet börjar komma på högsta topp nu, inte långt kvar tills den är där.

I alla fall när jag kom hit så vart det en massa olika provtagningar.
Först fick jag ta febern som var normal, sen blodtgryck efter en stunds vila och det låg på 115/80.
Sedan tog de blod av mig som också visade sig vara bra.
Efter det vart det kissprov som jag inte fått reda på hur det gick, men ska väl inte va nå problem det heller. Har ju inte varit det tidigare så varför nu.

Den trevligaste tjejen här hon lyssnade på bebisarnas hjärtan. Första gången Jörgen fick höra dem så.

Det allra första jag fick när jag kom var ett papper att svara en massa ja och nej på. Om sjukdomar tidigare operationer, mediciner osv.

Efter alla prover ialla fall så kom det en männsika och hämtade mig för ultraljud, kolla så de inte vart så smarta och vänt sig så de inte skär i mig i onödan. Men tyvärr de ligger fel än.

Sedan efter ett tag kom en narkosläkare eller nå sånt in och ställde en massa frågor och förklarade om morgondagen. Kändes som han var stressad och klar på 3 minuter....

Snart ska jag duscha med nå bakteriedödande medel och då ska jag vara extra noga med att tvätta magen och naveln. Vilken navel? Finns ingen kvar nu :o
Special schampoo till håret som gör så att det bli som svinto :/

Samma dusch prosedur i morgon kl 7 med men inte håret :)

Från klockan 12 i natt får jag inte äta.
Min frukost i morgon bitti blir dropp....

Vet inte vilken tid allt kommer att ske då vi är 2 som ska snittas och det kan komma nå akut emellan men de trodde på tidiga eller sena förmiddagen...

Allt för denna gång...

Frågor?

Kommentarer
Postat av: Malin

Jaaaaa, jag hoppas du skickar ett mms så fort du kan Haha! Mer seriöst Eli, lycka till så mycket nu och du ska se att allt kommer att gå jättebra. Säg åt Jörgen att han ger dig en stor kram från mig och krama tillbaka honom från mig. Tänk att ni snart har två grabbar i familjen :)

2010-07-06 @ 20:08:19
Postat av: Emma - om man mognar ruttnar man

Åh systern min! Jag är så nervös med dig <3 :O Jag hoppas hoppas verkligen att det kommer att gå bra för er alla fyra! <3 :O STOR PUSS

2010-07-06 @ 23:25:42
URL: http://emmavestergaard.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja du, du hinner säkert hem innan det är dags för mig. Satt just och tänkte på hur ni har det där nere. Vad skönt att dom är trevliga, som sagt va man har ju hört ett och annat, men jag kan tänka mig att folk kanske är lite kinkiga och inte har förståelse för om dom har häcken full med massa patienter, och inte kan ägna varenda sekund åt dom. hoppas ni mår bra allihopa. sköt om er. kram

2010-07-08 @ 16:39:32
URL: http://lavendeldoftarunderbart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0