Lofsdalen

Sitter uppe i härliga Lofsdalen nu och det börjar bli dags för sängen.
Kom i går på dan, far hem imorgon igen.

Har haft härliga timmar här hittills.
God mat och bara varit.
Knappt varit utanför dörren förutom idag när jag & Lasse åkte för att handla till middagen.

Är inte bara jag här, vi är 9 personer.
5 vuxna & 4 barn.

Igår vart det Trappers pizza till middag, har aldrig provat på deras mat förut.
Den var god men pizzan var inte alls lika stor som hemma i Orsa.

Idag vart det köttgryta med potatis.
Till efterrätt fick vi "Ufon".
Det var smördeg som var fylld med parmesanost blandat med citronsaft & skal.
Jag gillade det inte alls men de andra vuxna älskade det.
Var ingen hitt för barnen heller men de fick kladdkaka istället :)

Jätte fint väder men idag har det varit kallt -22. Men nu är det mycket varmare, -13.

Kommer förhoppningsvis lite bilder sen när jag kommer hem.

Ska försöka komma ihåg att knäppa kort imorgon på vyn och på den nya utbygnaden och den nya bastun.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0