Älgjakt & fest

Gårdagen bjöd på mycket skoj & spänning.

Började dagen med att gå upp klockan 5 för att följa med Jörgen till Emådalen på älgjakt.
Första passet satt jag, Nattis, Jörgen & Bosses hund Nova tillsammans.
Inte ett liv vi såg mer än fåglarna i skyn, men härlig stund tillsammans vid en eld och god matsäck.

Andra passet följde jag med Pite för att gå med hunden.
Skönt var det men lite jobbigt då vi gick 7-8 km i skogen i nästan bara uppförsbacke.
Var himla spännande då vi såg färska älgspår men tyvärr fick vi aldrig se älg....
Hem och duscha & svira om för kvällens middag på bowling.

Vi var 10 st som åt där nere. Kan tala om att jag ALDRIG mer ska äta mat på bowling igen så länge som menyn ser ut som den gör & köttet är som det är. Kanske kockarna som behövs bytas, inte vet jag.
I alla fall så fick jag in min tallrik med kött & klyftpotatis.
Köttet var som tuggummi!
Vi som beställt kött var lika missnöjda allihopa.
En tjej skickade iväg maten ganska fort.
Sen så vart det min & Beppes tur att klaga.
Beppe fick en annan maträtt & jag som är så allergisk kunde inte äta nå annat.
Så jag fick nöja mig med det jag hade, så tuggade i mig nån seg köttbit till och KALL klyftpotatis, han bli kall medans man klaga & kollade om man kunde äta nå annat.

SÅ ALDRIG MER!!!!

Men kvällen var himla rolig & trevlig & lite berusad vart man med.

Han med lite bowling också & där dominerade jag :)

Idag är man seg & trött så får se när man orkar göra nå annat än att sitta i soffan.

Lite bilder från igår....

    

Sen börja det krångla med att ladda bilder.... Fick in 2 st i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0