Lofsdalen helgen 09-05-22

Nu är helgen över och igår kväll kom jag hem efter en underbar resa till Lofsalen.
Jag och J for upp dit på fredag eftermiddag. Resan dit var både regning och solig.
Vi stannade till på ett  ställe för att sträcka på benen. Tror det heter Björnån.
Tog lite fina bilder där, lite besviken att jag inte hade nå metmask med då det var gratis att fiska där.

  

  

Sedan for vi igen hela vägen upp till Lofsdalen, inga stopp mer.
Väl framme höll B på med att kapa ved då han fällt ett stort träd.
Mamma höll på med maten skulle bjudas på potatisgratäng och grillat.
S hade med sig sin fyrhjuling så jag tog mig först en tur med den och Nathalié fick åka med en sväng hon med.



Sedan hjälpte vi till med att klyva ved.



Var meningen vi skulle komma upp i tid för att ut och fiska men kom ut lördag morgon så sent som elva.
Solsken och varmt. Inte en enda fisk vi fick men vi var nöjda ändå.

Här är första stället vi var och fiskade på.

  

  



Nu är det så att jag måste fara iväg och jobba snart och måste fixa lite annat här hemma så resten av helgen kommer jag med sen (imorgon)...

Då fortsätter jag med uppdateringen från Lofsdalen...

Efter flera timmar fiske i Lofssjön gav vi upp där och for hem för lite vila. Vart dock inge sovande bara stoppa lite i munnen och förbereda maten inför kvällen.

Efter det for vi iväg några kilometer uppöver till Rödingsjön (vart där på vintern en gång).
Fick inge fisk där heller. Betydligt kallare med blåst, ligger uppe på fjällen så inte mycket skog som tog den mesta blåsten.

 

Sen fanns det ju även lite snö kvar där och J ville ju så klart mysa i snön....



Efter en tid fiskande där gav vi upp igen, igen fisk som vill nappa på våran agn där heller.

Var bara att fara hem och få i sig mat (klyftpotatis, älgstek och kantarellsås).
Vi bestämde att vi skulle gå upp tidigt igen för att försöka få nån fisk på förmiddagen istället då de sa att de bara nappa en halv timme på förmiddagen. Jag ställde klockan på klockan sju men vart väckt redan klockan halv sju av mamma. Var bara att kliva upp det.

Vi packade i ordning matssäck, åt ingen frukost hemma utan den skulle vi ta på sjön.
J och B och barnen tog båten ut medans jag och mamma åkte till en strand för att ställa oss att meta och få skjuts över till andra sidan när de andra kom. Ingen fisk där heller.

Sedan tog vi pick och pack och for över på andra sidan, vart fiske och en god frukost.
Efter ett tag vandrade vi en bit upp och där såg man hur fiskarna hoppade och for. Men tror ni de ville ha våran krog?
NEJ!!!
Så vart det med det fisket där också.

  

Var hemma igen kring tolv tiden, jag och J och barnen var hemma först. Mamma och B tog båten.
Hemma vilade vi en sväng, J somnade till men inte jag. Efter lite vila diskade vi och tog reda lite, jag lagade till lite mat innan avfärd hem.

Kom iväg hemåt vid fyra tiden. Kikade hela vägen efter nå djur, ren eller älg. Men inte ett liv i rörelse, inte ens en fågel man såg.
Mamma och B kom iväg två timmar senare och ringde när de var vid rondellen här hemma och frågade oss om vi sett nå djur...

Gissa om de sett????
De fick se tre älgar, en tjäder och en BJÖRN!
Varför kan aldrig en annan få se nå sånt :(

Men men vi hade i alla fall tur med vädret!!!





Kommentarer
Postat av: Mamman

Låter som en jättehärlig helg!

2009-05-27 @ 13:44:06
Postat av: Ellie

Den var helt fantastisk fast man blev utan fisk. Men det gör inget... Bättre lycka nästa gång...

2009-05-28 @ 22:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0