En stressig dag

Kom till jobbet som vanligt kvart i sju och drack kaffe i lugnan ro.
När vi stämplat in dök milko upp med mjölken.
Oops säger jag bara.
När jag ser den så kommer jag på att det är en röd dag i morgon. Och vad innebär det?
Jo vi får ingen mjölk i morgon och det hade jag inte en tanke på i går när jag beställde.
Men alla är vi ju mänskliga och kan glömma bort saker.
Vad kunderna ska bli glada om mjölk och grädde tar slut.

Sen knalla förmiddagen på med färskvaru plock och kassan.
Efter lunch vart det dags för mig att sitta i kassan igen samtidigt som jag passade på att plocka upp veckotidningarna. (L nu har jag plockat dina tidnignar hela veckan så du vet vem du ska gnälla på).
Sen samtidigt som jag satt i kassan och plocka tidningar så vart det snålt med pengar i växel så då var det bara att fixa det med. Så jag rusa ut på lager medans stora M (inte illa ment, vi har en liten M och en stor M på Ica, den ena är kort och den andra är lång, den ena är äldre och den andra yngre. Inge illa ment där heller M). Och när jag kommer ut på lager för att fixa växel då ropar N på mig att det finns två färskvaruburar kvar till mig att plocka. Hon mena verkligen jag skull både sitta i kassan, plocka tidningar, växla och plocka färsk samtidigt. Vissa är vi tjejer bra på att göra flera saker samtidigt men så mycket kan i alla fall inte jag göra samtidigt. Tänk om man kunde ha delat sig på fyra då hade allt gått mycket fortare. I vanliga fall tar det en kvart typ att plocka tidningar men denna gång tog det två timmar.

Efter jag var klar med allt det så var det dax för nya beställnignar till på fredag så stressa lite bara igenom det samtidigt som jag försökte lära B hur man gör det. (Hon ska få beställa i sommar när jag är borta).

Dagen på jobbet tog slut och jag for upp till dagis för att hämta Nathalié som jag skulle fara bort med till mamma. Hon åker iväg med dem till Lofsdalen idag. Så nu sitter jag hemma och varvar ner framför dator nån timme sen ska jag fara iväg på bingo tillsammans med B och A.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag heter gärna Lilla M, då känner jag mig så liten och smal och ung på samma gång Haha!

2009-05-20 @ 22:49:41
URL: http://www.malinakrocko.blogspot.com/
Postat av: LiNdA

jupp, då vet jag vem jag ska skälla på..

2009-05-20 @ 23:54:20
Postat av: Ellie

Har inte fått nå skäll än i alla fall vad gäller tidnignar :)

2009-05-21 @ 17:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0