Läkarbesök

Idag har jag varit till läkaren, vart undersökt i 40 minuter. Först ställde han en massa frågor kring min yrsel sen fick jag lägga mig på en brist. Där låg jag långt bak med huvudet så det nästan hängde ner. Sen vred han huvudet åt ena hållet först och kasta upp mig sen samma åt andra hållet. Vart lite smått yr. Sen kollade han blodtryck efter jag fått ligga och vila ett tag, det var helt normalt. Nästa steg vart att kolla mig i öronen, lämna han ingen komentar till. Efter det tog han in en kvinnlig sjuksköterska och jag fick ta av mig upptill, lyssnade på hjärta och lungor. Helt normalt det med, PUH!

Sen pratade vi lite och han tror det är en mildare form av nån ...läkarterm...yrsel, mildare form av det. FIck ställa frågor och orolig som man är ville man ytesluta tumör. Men det kunde jag inte ha tyckte han, då skulle det finnas mera som visade sig onormalt, typ gång och göra vissa rörelser svårt att lära sig saker osv. Sen hade de visst tagit prov på hypofysen i samband med min första provtagning. Och det var normal det med. Känns ganska skönt nu efteråt och man känner sig lugnare. Gjordes även en hörsel kontroll, jag hör alldeles utmärkt!

På måndag ska jag ner igen och kolla socker och ta nå mer blodprov, men vad vet jag inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0