Fucking day!

Vilken jävla dag, en dag man bara vill glömma. I alla fall förmiddagen.

Vaknade till vid halv tio tiden då hade jag fått mess från min mor som även ringt men jag hade tele på ljudlöst så inte hört nå. I messet stod det att det brunnit hemma hos dem i natt. Men allt gått bra.

Det var nere i tvättstugan, en kontakt som det satt en symaskin i som hon inte använt på 2 år som startat det sntagligen. Brandkåren vet inte helt säkert. Mamma och Bengt hade släckt branden innan brandkåren kom. Det hade blivit totallarm så det kom 3 brandbilar och polisbil. Var hem dit och kika på det. (nedevåningen det brunnit på). Jag gick in på övervåning och fy fan vilken stank. Nere var det ännu värre ocg det låg skum överallt och det har även spritt sig till övervåning så hela huset måste saneras. Fy fan!!! Vilket jobb de har framför sig för att kasta och räkna ut allt värde på saker. Jag tycker så synd om dem. Går det inte för dem att bo hemma får de bo hemma i min lägenhet så länge och jag bor uppe och Jörgen.

Det var en del av förmiddagen...
Åkte hem för att tvätta lite åt mor och torka det hon hade i torktumlaren sen satte jag och Nathalié oss i bilen för att fara upp till Hansjö för att hälsa på hennes farmor.

Vi kom till Grönklittskorsningen där jag skulle växla ner för att svänga.
PANG!!!! sa det när jag trampa ner kopplingen och den gick sönder.
Var bara att ringa och fixa hjälp, så snälla grannen till dem Roger kom och bogsera mig dit jag skulle. Och där står bilen nu, som tur är har jag ju min toyota med så nu får jag använda den så länge. Ingen cab, men det är som tur är inget cabväder. Men utgifter lär det bli :(

Nu är jag i full gång med bullbakning. Hoppas verkligen inte det händer nå mer idag. Det sägs att händer det nå så brukar det bli 3 saker, hittills är det 2 idag. Men orkar inte med nå mer nu...

FUCKING DAY!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0