Okej & kluven...

Varit och spelat match, gick helt okej för min del. Har tränat 2 gånger för säsongen och då gick det inte så bra men idag var jag jämn och fick till ett par bättre serier men i helheten förlorade vårat lag.

A-laget hade också match och spelade mot samma som oss men förlora de med och vi vårat F-lag var inte långt bakom dem :) Glad jag spelar i farmalaget, kan nog bli roligare än det andra.

Kom hem och var hungrig, skulle först stoppa i tvättmaskin och bad Nattis plocka ihop tvätten på sitt rum.
Men det gjorde hon inte och trött och hungrig som jag var så braka jag lös med skrik åt henne. (Ledsen Nattis men ibland orkar man inte hejda sig).

Gick ut och stoppa i maskin och när jag kommer in har Jörgen kommit hem och Nattis somnat.
Fixade lite pasta och makaroner till mig och Jörgen åt annat.
Sen så sa han att han skulle åka till en kompis och dricka whiskey.
Inga disskusioner med mig om det var okej eller fråga om jag ville följa med.

Jag börjar könna mig lite kluven nu om vi ska flytta ihop.
Han har bott här i 2 veckor nu och tycker inte ni då att man kan kolla med den andra också?
Speciellt en lördagkväll när båda är lediga och kan umgås.

Visst jag har inga problem så med att han umgås med sina kompisar, det vill jag ju själv göra med. Men det är hela grejen med att man måste hålla koll att det är okej med den andra partnern och så.

Så nu sitter jag här hemma själv med Nattis som nyss vaknat till liv igen och hade gärna vilja dricka lite vin med Linda som är borta på roliga saker. Men har ingen barnvakt, mamma borta, farmor borta och systrar umgås säkert med sin bror som åker hem till England imorgon.

Så det är bara att hålla sig hemma det och glo på dumburken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0