8:e semesterdagen

Måndagen for jag, Jörgen & Linda med alla barnen till Furuvik.

Här kommer lite bilder från den dagen.




En av de vidriga ormarna som fanns där.
De flesta satt i akvarium.
Sedan gick vi in i ett rum på dörren stod det "rör ej djuren".
Jag gick efter de andra med Jörgen bakom mig. Längre fram stod det en tjej som arbetar där.
Vid henne låg det en stor orm. Jag skyndade mig förbi (hatar ormar) in i nästa rum.
Jörgen kom efter och ropade tillbaka mig och jag gick tillbaka.
Titta där sa han.
Ca 30 cm från mig låg det en till orm i axelhöjd i ett träd.
Jag skyndade mig ut där ifrån. Fick smått panik.
Jörgen berättade sen att det låg 11 lösa ormar där inne, ovanför huvudet när vi gick igenom låg de med.
Var likblek när jag kom där ifrån.
Nästa rum efter ormarna var det lösa:




Getter som gick på taken...



Sen efter allt djurtittande vart det karusellåkning för barnen.








Vi avslutade dagen i Furuvik med bad för kidsen.




Och eftersom vi var nere i Gävle så vart det självklart en sväng förbi Ikea :)
Vart inte mycket handlat för min del jämfört med vad summan brukar hamna på när man är där inne.

Kommentarer
Postat av: grisN

asså åkte nathalié det där piratskeppet? :O jag tycker de är asläskiga!!

2009-08-01 @ 17:54:46
URL: http://emmavestergaard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0