Växthuset

Så nu har jag fixat och donat ute i växthuset. Vattnat jorden grävt och rört om vattnat igen och så gjorde jag några gånger. Sen la jag på ny jord. M kom ut som är expert på att odla och tala om att jag måste hålla på att vattna i en vecka innan jag kan börja så. Det är så himla torrt där ute. Men men alltid en början med att köpa frön och jord och pyssla om plätten jag ska odla på. Aldrig gjort nå sånt förut så ska bli väldigt intressant att se om det blir nåt.

Köpte dill, gräslök, persilja, sallad, lök och gurka.
Tomat fick jag av svärmor som hon odlat upp lite, vart nio som jag planterade i små byttor. Ska få gro lite till innan jag planterar ner dem i landet.

Nathalié ville så klart ha nåt själv att så, hon köpte smultron. Det fick pappa hjälpa henne med så vi får se om det blir nåt i år eller om det blir till nästa år.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag hade 5 gurkplantor i växhuset när jag bodde där uppe. Jag och ungarna käkade en varsin gurka varje morgon till frukosten. Det blev alltså en massa massa gurka. Och jag har långt ifrån grönafingrar... Kom ihåg att binda en långtklättersnöre åt dom bara. Jag fixade upp det i bjälkarna i taket. Lycka till!

2009-04-25 @ 18:12:48
URL: http://www.malinakrocko.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0