Den långa trippen

Igår for jag och L mot Borlänge strax efter nio tiden. På vägen mot Mora började vi prata om V och undrade om hon fått nån bebis än. Jag skickade iväg ett sms till henne, fick ingen leveransrapport. Så vi svängde in på lasarett parkeringen för att se om vi så hennes bil där. Stannade till vid en bil som kunde vara hennes och L skulle kolla upp om det var hennes och då såg jag hennes karl J stå vid deras bil på andra sidan. Vi for dit och fick bekräftat där han stod i telefon att det blivit bebis nu. Pratade med J och det hade blivit en stor bebis på långt över fyra kilo och 53 cm lång, en Agnes.
Bad J hälsa in till V som låg och var trött efter all pers hon gått igenom, hade blivit kejsarsnitt. (Agnes bli förresten fyrmänning till min dotter).

GRATTIS VERONICA OCH JOAKIM!


Sen for vi igen mot Borlänge. Första stopp vart vid dollarstore där vi skulle leta reda på en butik för att byta en jacka åt L:s mamma, hittade dit till slut. Efter det tog vi bilen till bilmetro för att kika om det fanns nå mc-kläder. Dåligt utbud så vi hittade tag på en kille på mc som vi frågade om det fanns några butiker där nere i närheten med mc kläder. Fick en vägbeskriving mor Romme till. Hittade dit och vart kvar i butiken i över en timme. Jag hittade snabbt kläder som passade mig men L provade länge, av och på med skinnställ. Vart dock inget sådant åt henne, men skor och allväder ställ och två par hanskar. Mitt kitt skulle gått på 2800:- men hamnade på 2200:-, fick väldigt mycket rabatt på rean som redan var.


Jackan jag köpte (köpte även byxor och handskar).

Sedan bar det iväg mot kupolen.

Där inhandlades det en massa till. På Lindex köpte jag kläder till den nyfödda Agnes och byxa och tröja till Nathalié. Skulle ha regnkläder till henne med men fanns inte där så gick in på HM och där fanns det. Så nu kan hon vara ute i regnet och leka.

Var in på skohuset en sväng, hittade inget och höll på att inte hitta ut heller. Men ut kom vi.
Sedan vart det lunch på donken. Två hamburagare och pommes med lite cola. Efter det var vi in på Jula där jag hittade en present till lillebror som fyller nio den första maj. Hittade där även lite outfit till min cab jag ska glida i till sommaren.



Bilklädsel med rattmuff och skönt till bältet. (Köpte även bokstäver till mitt namn att sätta fast på bilen).

Nu var vi klara och kände oss nöjda med inhandling, brände ju en hel del med pengar men drabbar ingen fattig.
Tog bilen för att hälsa på L:s kompis J som fått bebis för tre veckor sedan. Där fick vi kaffe och gosa lite bebis.

     

Vid sju drog vi vidare mot Arlanda för att hämta upp L som kom från London. (Hälsat på min "bror" som bor i Brighton).

  
Dalahästen i Avesta

  


Hemma igen vid halv två på natten. En lång men rolig och trevlig dag.

Tack L för den trevliga dagen!!!


Kommentarer
Postat av: LiNdA

Tack så mycket själv :o)

2009-04-15 @ 16:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0